31.1.2012

כל אחת רוצה להיות בלרינה

בספר "פרויקט האושר", דנה המחברת גרטשן רובין באחד הפרקים בנושא של קניות- היא מתארת שתי נטיות שונות- "המצמצמים", שחורטים על דגלם את הקנייה בצימצום ו"המפריזים" שנוטים להפרזה בקניות. החלוקה כאמור, היא לשני סוגי טיפוסים- אלו הקונים בצימצום כלומר רק שממש צריך ומחכים עד לרגע האחרון(בו יגמרו החלב, נייר הטואלט והסבון), ואלו הקונים בהפרזה ותמיד מוודאים שיהיה להם מאגר של מתנות, משחות שיניים ובגדים. אני אלך עוד צעד קדימה ואגיד שהנטייה הזו תקפה בהרבה מיקרים רק לקטגוריות מסויימות ונעה על רצף כמו הרבה תכונות פסיכולוגיות אחרות. קחו לדוגמה אותי, יש בהחלט דברים שאני נוטה להפריז בהם- ויש דברים בבית כמו סוללות, כלי עבודה וכו' שאין לי בעיה לקנות רק ברגע האחרון.
המקום והזמן- יום שישי האחרון בבוקר, קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, המטרה - לקנות לג' נעליים. רצוי לומר, שבדומה לסוג הטיפוס המצמצם שהוזכר קודם לכם, ג' נמנע מלקנות בגדים  וגם הקנייה הזו התעכבה ונדחתה עד לרגע שהנעליים איתם הוא הולך בדרך כלל כבר ניראו בלויות למדיי.
בכניסה לחנות הנעליים מתגלה ההבדל בינינו. בעוד הוא מתלבט איזה זוג לקחת, אני כבר מצהירה שמכיוון שמדובר בהנחת סוף עונה של 50% אפשר ואף רצוי לקחת את שתיהן. לידינו עומדים בעל ואישה אחרים בהתלבטות דומה, הבעל טוען שעדיף לקנות בחודש הבא, האישה פוסקת בנחרצות- "בפעם הבאה לא יהיה!".

ביציאה מהקניון אני מזהה את החנות הבאה שניקראת miss ballerina.ומתאהבת ישר- מדובר בחנות צבעונית ושמחה עם שלל נעלי בלרינה בכל הסוגים והצבעים- כולל נעלים לילדות. 

השאלה הבאה של ג' היא למה אני צריכה עוד (והדגש כאן הוא על עוד) זוג נעליים- התשובה שלי היא "כאלו עוד אין לי". לזכותי צריך לציין שלקחתי את הנעליים שהיו במבצע- התלבטתי בין כתום וירוק (בתמונה למטה ) ובסוף לקחתי את הירוקות. 



  
מחיר: 167 ש"ח (אחרי הנחה)
ציון עלות תועלת:5 מטבעות זהובים
  
הן ללא ספק הולכות לשרת אותי היטב כאשר החורף יסתיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה